Postgrado
Motion Design con IA

Descarregar programa
Postgrau

Motion Design
con IA

Comunicació gràfica en moviment
assistida amb eines de IA

image description
Laia Ferran
  • _Conceptualitza i desenvolupa projectes de motion design integrant IA al teu procés creatiu.

  • _Domina l'animació de tipografia, sistemes gràfics i recursos visuals per a entorns digitals.

  • _ Construeix una sòlida xarxa de col·laboradors i un porfoli que et permeti destacar en l'entorn laboral.

Què
aconseguiràs

Al Diploma d'Especialització en Motion Design amb IA d'Idep Barcelona aprendràs a concebre i desenvolupar comunicació gràfica en moviment, integrant eines d'intel·ligència
artificial dins del workflow professional del motion design.

Al llarg del programa veuràs com conceptualitzar projectes, dissenyar sistemes gràfics animats i desenvolupar peces audiovisuals per a diferents contextos de comunicació.

Si vols construir un reel professional i posicionar el teu perfil com a professional atractiu per a marques, estudis i agències, aquest programa és per a tu.

Mauricio Rubenstein

Presentació

Titulació

Diploma d'especialització de 30 ECTS atorgat per la Universitat Abat Oliba CEU

Període Lectiu

Octubre a juny
Inici octubre 2026

Horari

Dimarts i dijous
de 18:30 a 21:30 h
100% presencial a Barcelona

Preu

Consulta amb el nostre equip d'admissions per conèixer les tarifes i els ajuts a l'estudi.

Crea universos visuals per a marques amb disseny digital en moviment

Una de les transformacions més rellevants de la comunicació gràfica contemporània ha estat la incorporació del moviment. Avui, el dissenyador ja no es pot limitar a crear peces gràfiques estàtiques per a les marques, sinó que ha de comunicar mitjançant animació i continguts audiovisuals pensats
per a múltiples plataformes digitals. Ja no sols es treballa amb forma, tipografia o composició, sinó també amb temps, ritme i narrativa visual.

Alhora, les noves eines basades en intel·ligència artificial estan transformant els processos de treball en estudis i agències creatives, permetent generar recursos visuals, explorar referències i optimitzar moltes fases del procés creatiu de forma més àgil i productiva.

Al Diploma d'Especialització en Motion Design amb IA d'Idep Barcelona aprendràs a fer-ho. Si vols convertir-te en un professional del disseny digital d'alta demanda, amb capacitat per integrar la IA per agilitzar el teu workflow, aquest curs de postgrau és per a tu.

Gerard Estalella

Adreçat a

  • Dissenyadors gràfics que busquen ampliar i consolidar els seus coneixements incorporant el motion design com a eina de comunicació visual.

  • Professionals de la publicitat, la comunicació o l'audiovisual amb experiència en disseny i programari gràfic que volen desenvolupar projectes de comunicació gràfica en moviment.

  • Creatius amb coneixements previs en disseny o àrees afins que es volen actualitzar i integrar noves eines i processos de treball basats en intel·ligència artificial dins l'àmbit del motion design.

Coneixements previs

Cal tenir experiència en disseny i programari gràfics acreditable per currículum acadèmic i/o portfolio. Si no és així, cal cursar el Postgrau de Disseny Gràfic.

Irene Lacasa

Titulació

En funció del teu nivell d'estudis previs podràs accedir a dues titulacions diferents:

  • Diploma d' Especialització de 30 ECTS atorgat per la Universitat Abat Oliba CEU.
  • Certificat de 24 ECTS atorgat per la Universitat Abat Oliba CEU.

Sortides

  • Motion designer especialitzat en comunicació gràfica en moviment per a marques, institucions i projectes digitals.

  • Dissenyador en projectes audiovisuals i de comunicació visual que integrin animació, narrativa gràfica i continguts en moviment.

  • Professional creatiu en estudis de disseny, agències o departaments de comunicació que incorporen el motion design com a part essencial de la seva estratègia visual.

Contingut

Mòdul 1

Fonaments del motion design

Mòdul 2

Tipografia i branding en moviment

Mòdul 3

Concepte visual i motion design per
campanyes digitals

Mòdul 4

Pràctiques curriculars

Mòdul 5

Treball final (TF)

Descobreix la identitat en moviment per a un festival de música creada per Maria Serra.

On t'hagués agradat estar durant els mesos de pandèmia? Això mateix es va preguntar Maria Serra mentre quan estudiava el Postgrau de Motion Design en ple 2020.

A María aquesta pregunta el va portar a pensar en els seus millors moments previs al COVID19, i a imaginar-se gaudint d'un festival de música electrònica.

I va acabar per desenvolupar tot el redisseny i la identitat gràfica del seu festival favorit a través de degradats, formes geomètriques i moviment.

Equip
docent

Laia Ferran

Laia Ferran_ Direcció

Diseñadora gráfica especializada en motion design. Colaboradora habitual de agencias y estudios como Hey Studio, Snoop o Mucho, con clientes como Google o Apple.
Darío González

Darío González

Motion designer especialitzat en edició i postproducció, treballa en la intersecció entre la IA i la creació audiovisual en projectes per a RTVE, DKISS o Sunomono Films.
Gerard Mallandrich

Gerard Mallandrich

Dissenyador de motion, ha treballat als estudis Majúscula, Mucho i Summa. Cofundador de Gimmewings Studio, un estudi de motion design.  
Alex Palazzi

Alex Palazzi

Diseñador gráfico experto en IA, animación 2D, 3D, mapping y postproducción digital con proyectos para Adobe, PepsiCo, Movistar+ o Nespresso.
Arnau Vilà

Arnau Vilà

Realitzador i editor de vídeo. Fundador de la productora La Rectoria, especialitzada en publicitat i documental, amb clients com Damm, Caixabank, Nespresso o el MACBA.
Adrià Roca

Adrià Roca

Tècnic, enginyer i dissenyador de so, principalment a l'àmbit publicitari, amb treballs per a Pay-pal, Rossignol, Casino Barcelona o el Ballet Nacional de Polònia, entre d'altres.
Estela Ibarz

Estela Ibarz

Dissenyadora gràfica especialitzada en identitat i tipografia. Fundadora de Part Studio i Bruta Types, ha treballat en estudis com Mucho, Toormix o Grande.  
Lucca Geuna

Lucca Geuna

Editor de vídeo i expert en animació 2D per a marques com Puma, Royal Enfield o Vicio i diferents agències de publicitat de Barcelona.
Mireia Pujol

Mireia Pujol

Realitzadora audiovisual, ha treballat en cinema documental, ficció i campanyes publicitàries per a marques com Audi, Coca-Cola o Chevrolet.
Gonçalo Duarte

Gonçalo Duarte

Dissenyador de motion amb enfocament gràfic. El 2025 va ser reconegut amb el premi Young Talent d'ADG-FAD.
Jorge Rivera

Jorge Rivera

Artista i dissenyador audiovisual que combina contingut digital, llum i espai per desenvolupar instal·lacions immersives i presentacions per a marques i esdeveniments.

Motion Design con IA

Descarregar Programa

    Parlem de com treballar el teu talent?

    Deixeu-vos les teves dades i et contactarem de seguida

    Els camps marcats amb * són obligatoris

    Rep el programa complet i les tarifes

    Els camps marcats amb * són obligatoris